25 Temmuz 2008 Cuma

PARA PARA PARAAAA!

money_by_wiktor1993Bir rastlantı sonucu dinlediğim radyo programında, sunucu canlı bağlantıyla yayına katılanlara şöyle bir soru soruyordu: “ Piyangodan 1 000 000 YTL’lik büyük ikramiye size çıksaydı; ilk iş olarak ne yapardınız?”. Yanıtlar mı? Buyurunuz…

- Karımı boşardım… (Hımmmm…)
-
- Yat alırdım...
-
- Karımı boşardım… ( Allah allaahhhh! )

- Hemen kendime bir villa alırdım…

- Kocamı boşardım… ( Haydaaaa! )

- Dünya turuna çıkardım…

- Fakirlere yardım ederdim… ( Bu arkadaş sanırım uzaydan gelmiş ya da çıkmayacağından emin olduğu için uyduruyor)

- Karımı ve metresimi bırakırdım… ( Yuhhhh artık! )

- Harley Davidson alıp, dünyayı dolaşırdım.

- Bir ev alır; bir de hizmetçi tutardım... Tabii bir de masör ; hahahahaha!

- Karımı, metresimi ve sekreterimi değiştirirdim… ( Ohaaaa! Sanki yedek parça değiştiriyor)

- Bir Porsche fena olmazdı hani…

- Kocamı boşardım... Takardım koluma bir yakışıklı; havamı atardım… ( Pesss yani!)

Verilen yanıtlarla ilgili olarak eksik hatırladıklarım mutlaka vardır ama abartmadığıma emin olabilirsiniz. Yani bu demek oluyor ki, yurdum insanı eline para geçtiğinde ilk iş, kocasını ya da karısını boşayacak. O zaman aklıma şu soru geliyor: Bu insanlar az paraya sahip oldukları için mi evli kalmaya devam ediyorlar? Ya da gelen parayla yeni bir hayata başlarken, her şeyi sıfırlama isteğinden mi kaynaklanıyor bu boşanma tutkusu? Baksanıza - değil eşler-, metresler bile gün gelip rutin ilişki kıvamının sıkıntılı ruh halinde, vazgeçilir konuma geliveriyorlar bir şekilde. Para, hırs ve iktidar üçgeni, insanları işte böyle esir ediyor; ruhları ve yürekleri satın alıyor birer birer…

“ Eskisini getirin ; yenisini götürün” kampanyalarından faydalanmaya can atan bu insanlar, ne denli büyük bir ikiyüzlülüğü yaşamakta olduklarının farkındalar mı acaba? . “İlk fırsatta gözden çıkarılacaklar” listesinde, liste başı olduğunun farkında olmadan mı yaşanıyor evlilikler; yoksa karşı taraf da aynı hesapları mı tutuyor gizlice? Bu, iki kişinin yaptığı sessiz bir anlaşma mı ? Bu kadar basit mi ?

“Evlilik, bir bal kovanına benzer” derler… “Dışarıdakiler içeri girmeye; içeridekiler dışarı çıkmaya çalışır”. Topluma karşı “Evliyiz; mutluyuz” tablosu çizen ve her fırsatta evliliğin ne kadar da “kutsal bir müessese” olduğundan dem vuran bir takım kadınlar ve erkekler, aslında paraya kavuştukları ilk fırsatta sırtlarından atacakları birer kambur gibi görmekteler sevgili (!) eşlerini … Yani aslına bakarsanız ortada ne sevgi var; ne de kutsal olan herhangi bir durum… Salt ve çırılçıplak bir “çıkar ilişkisi”…

Çok klasik olacak farkındayım ama elbette istisnalar kaideyi bozmaz … Uzun yıllar beraber olup, hala birbirlerine olan saygılarını ve sevgilerini koruyabilen çiftler de var. Fakat genel anlamda baktığımda ne yazık ki evliliklerin çivisi çıkmış durumda dostlar…

Bir radyo programından nerelere geldim yine? Şöyle gülüp geçmeyi hiç bir zaman beceremedim ki zaten… Sahi; aklıma geldi birden… Size 1 000 000 YTL lik piyango vursaydı; ilk iş olarak ne yapardınız? Eğer "değiştirme kampanyası " aklınızdan geçiyorsa, henüz yol yakınken ya da "zararın neresinden dönseniz kardır" düşüncesiyle, varolan ilişkinizi bir kez daha gözden geçirmekte fayda vardır derim ben... Bana bir şey söylemenize gerek yok; sadece düşünün yeter...

2 yorum:

  1. Kesinlikle evliliklerin çivisi çıktı Yeşom.BR/Parası olan da biiir olmayan da.BR/Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. yav benim boşayacak yada bırakacak kimsem yok ki desene bu paranın hiçbvir zevki olmayacak :))

    YanıtlaSil